Kategori | Search

Nyt Google design: Enhanced Ad Sitelinks

I går offentliggjorde Google et nyt format på de såkaldte sitelinks til Google AdWords. Det nye format hedder Enhanced Ad Sitelinks og er en massiv udvidelse af formatet på top-annoncerne fra Google AdWords. Helt enkelt er det nye format en sammensmeltning af de kendte top-annoncer og annoncerne placeret i højre side på resultatsiden.

Nedenfor er sitelinks, som vi kender dem i dag.

Og her er et eksempel på, hvordan det nye kæmpe sitelinks-format kommer til at se ud.

Brugen af det nye format forudsætter, at annoncerne i forvejen bliver vist som top-annoncer med 2 eller 3 linjer med sitelinks under annoncen. Samtidig skal der være selvstændige annoncer, som matcher de valgte sitelinks under annoncen, og som dermed kan benyttes som Enhanced Ad Sitelinks.

Det er nok åbenbart for enhver, at dette kommer til at give et massivt løft til klikraten på de udvidede sitelinks annoncer, og som altid kommer det nok til at ske på bekostning af klik på de organiske resultater på siden. Men med en begavet brug af de udvalgte sitelinks kan det forhåbentligt blive til glæde for både Googles annonceomsætning og annoncørernes resultater fra annonceringen igennem en mere målrettet trafik linket dybt ind på sitet.

Dette indlæg er skrevet af:

avatar

Frank Aagaard Andersen er General Manager hos Omnicom Media Group. Frank har beskæftiget sig med rådgivning af annoncører i mere end 15 år på OMD, PHD og nu i Omnicom Media Group. Frank beskæftiger sig med alle aspekter indenfor digital markedsføring og har en særlig interesse for blandt andet digital forbrugeradfærd, optimering af webshops, datadrevet medieindkøb og attribuering af digitale effekter. Find ham på Google+

Kontakt forfatteren her


Se alle indlæg skrevet af (136)


Kommenter

© Omnicom Media Group