Kategori | Search

Google plus nu direkte integreret på Google

Google belønner nu virksomheder, der har ageret hurtigt i forhold til Google Plus og integrerer nu Google Plus opdateringer direkte på søgeresultatsiden.

Da Facebook i sin tid begyndte at introducere fan pages, var mange virksomheder (nogle desværre stadig) meget forbeholdne over for at kommunikere direkte med deres kunder. Dengang måtte nogle virksomheder sande, at de første tiltag gav nogle knubs, men mange oplevede stor succes ved at kunne kommunikere via et andet medie – direkte til kunderne. De første virksomheder, der tog Facebook til sig var meget ofte, dem der “vandt”.

På samme måde har virksomheder – der har indfundet sig på Google Plus – nu en chance for at springe foran konkurrenterne. Google lægger ikke skjul på, at Google Plus er et fokusområde, og de opfordrer virksomheder og alle andre, til at indfinde sig på Google Plus.

Google introducerede “People and Places” boxen på Google.com tilbage i januar i forbindelse med introduktionen af Search Plus Your World (SPYW). Brede resultater som “news” og “music” resulterede dengang og nu i “People and Places” boxen.

Vi har endnu ikke set SPYW på google.dk, men virksomheder, der har oprettet sig på Google plus, kan nu optræde direkte i søgeresultaterne. Eventuelt betalte annoncer bliver skubbet ned og opdateringer fra Google Plus siden, får nu en meget fremtrædende rolle. Resultaterne fra Google Plus optrådte en kort overgang under det første site, men nu viser Google altså resultaterne til højre på bekostning af de betalte annoncer. Det er stadig kun på brand-søgninger – og kun på få udvalgte, men over tid må man forvente, at samme “People and Places” box bliver tilgængelig, på brede søgninger.

Google Plus optræder nu ligeledes på Google Direct søgninger. En feature, der allerede i november blev introduceret på Google.com, men altså også nu er en del af den danske version.

Hvordan bliver min virksomhed repræsenteret?
For at optræde direkte i søgeresultaterne med opdateringer fra Google plus profilen kræver det, at profilen er verificeret. Helt konkret betyder det, at virksomhedens Google Plus profil skal linkes til virksomhedens website og omvendt. Der er desuden en række andre tiltag, man kan foretage sig, for at sikre at plus opdateringer bliver en del af søgeresultatsiden.

Googles egne assets begynder ligeledes, at optræde som Google Plus søgeresultater, men hverken Facebook, Twitter eller nogle andre sociale netværk er til stede.

Har du oprettet virksomheden på Google Plus – og optimeret profilen så den fremtræder ved søgninger i Google?

Dette indlæg er skrevet af:

avatar

Rasmus Himmelstrup er SEO Director hos Resolution. Rasmus har arbejdet med online markedsføring siden 2001 og dedikeret med SEO siden 2005. Rasmus har en forkærlighed for Search synergier, Social Search og Local Search. Han blogger også på seoanalyst.dk. Find ham på twitter på @rasmusgi eller på Google+.

Kontakt forfatteren her


Se alle indlæg skrevet af (39)


Kommenter

© Omnicom Media Group